Kontakt
Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółySzkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
Szczegóły10 listopada w naszej szkole świętowaliśmy 103 rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Z tej okazji odbyła się uroczysta akademia. Tegorocznym obchodom tego święta towarzyszył także konkurs historyczny ,,Kocham Cię, Polsko!". Drużyna Białych: Roksana Mazur, Wiktor Pasternak, Hanna Smurzyńska, Wojciech Hałat rywalizowała z drużyną Czerwonych: Sandra Mularczyk, Ksenia Miłoń, Oliwia Piasecka, Ksawery Dzidek. Nagrodą były oceny celujące z historii, dyplomy oraz słodkie niespodzianki. Pozostali uczniowie oraz przedszkolaki zaangażowali się w śpiewanie piosenek historycznych. Uczniowie klasy III recytowali wiersze patriotyczne. Sandra Mularczyk razem ze swoją mamą przygotowały dla wszystkich biało - czerwony galaretkowo- śmietankowy deser. Pychotka! Dziękujemy! Jesteśmy dumni z tego, że nasza Ojczyzna jest wolna!
Uczniowie naszej szkoły przyłączyli się po raz kolejny do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu”. Dokładnie o godzinie 11.11, jak kilka tysięcy innych uczniów polskich szkół, odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”, pokazując tym samym szacunek i przywiązanie do polskich symboli narodowych. Brawo!
Działania edukacyjne minionego miesiąca prowadziły do poznania zwierząt oraz ptaków żyjących w lesie. Poznaliśmy elementy pogody. Rozmawialiśmy o tym, jak dbać o zdrowie – mówiliśmy o zdrowym odżywianiu, o ubraniu odpowiednim do pogody. Sprawdziliśmy, jak wygląda piramida zdrowego żywienia. Mówiliśmy o tym, co oznacza zdrowe odżywianie, jakie produkty warto jeść często (te zawierające witaminy, sole mineralne, błonnik), a jakie rzadziej. Słuchaliśmy opowiadań poruszających te tematy. Dzieci poznały litery: t, i, d, cyfry: 4, 5 oraz utrwalały znaki +, =. Graliśmy na instrumentach muzycznych, śpiewaliśmy piosenki. Wykonaliśmy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne. Graliśmy w gry stolikowe i planszowe. Ponadto obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych oraz braliśmy udział w trzech akcjach tj. "Podziel się kanapką", "Ile waży święty Mikołaj?" , "Przerwa na czytanie" .
W czwartek 28 października nasza szkoła po raz pierwszy wzięła udział w II Międzynarodowej edycji VI Ogólnopolskiej akcji pt. Przerwa na czytanie – bicie rekordu w czytaniu na przerwie. Wydarzenie odbywało się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom. Celem akcji była promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz pokazanie, że czytanie jest ciekawe i warto sięgać po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu.
Tego dnia uczniowie spędzali przerwy na czytaniu książek, które przynieśli z domu lub wypożyczyli ze szkolnej biblioteki. Czytaliśmy cicho i głośno, indywidualnie i zbiorowo. Na pierwszej przerwie słuchaliśmy głośnego czytania w wykonaniu uczennicy klasy 8 Sandry. Natomiast na trzeciej przerwie głoś oddaliśmy zaproszonemu gościowi - Pani Halinie Molendzie, która przeczytała wszystkim zebranym na sali gimnastycznej fragmenty "Plastusiowego pamiętnika". Czytanie na przerwie stało się „zaraźliwe”. Młodsze dzieci były przebrane
w piękne stroje, które przypominały ich ulubione postacie z książek. Ponadto całej akcji towarzyszyły dodatkowe atrakcje czytelnicze m.in.: Z książką nam do twarzy, Literackie przebierańce, Żywy napis, Literackie kalambury, WF z książką.
W czytanie na przerwie włączyło się w sumie 49 osób, które dołożyły tym samym swoją cegiełkę do rekordu. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy przyłączyli się do wspólnego czytania i mamy nadzieję, że za rok cegiełka będzie nieco większa. Przekonaliśmy się,
że każde miejsce i czas są dobre, by delektować się lekturą.
Nasza Szkoła przyłączyła się do obchodów Dnia Języków Obcych. Głównym założeniem tego święta jest promowanie wśród uczniów różnorodności kulturowej i językowej Europy jako bogactwa, które należy rozwijać i pielęgnować. Nasi uczniowie uczestniczyli w wielu zabawach językowych, a starsi koledzy dzielili się swoimi umiejętnościami z młodszymi. Tego dnia wiele języków obcych rozbrzmiewało na szkolnych korytarzach oraz w klasach.