Z życia przedszkola

Tydzień IV. Idzie jesień przez świat

W tym tygodniu podziwialiśmy piękno przyrody. Ustaliliśmy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej osobie, niekoniecznie musi podobać się innej. Poznawaliśmy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierowaliśmy na gatunki drzew – rozpoznawaliśmy ich liście i owoce. Dzieci dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil. Przedszkolaki poznały głoskę m. Podczas zabaw wyszukiwały głoskę w podanych słowach. Przeliczały elementy w zbiorach. Dzieci utrwaliły jesienne kolory i zakodowały jesienne drzewo z kolorowych kubeczków. Śpiewały piosenkę „Malowała jesień”. Uczestniczyły w zabawach muzycznych i ruchowych, grały na wybranych instrumentach. Ponadto wykonały pracę plastyczną „Jesienne drzewa” oraz malowały farbami na folii. Była to świetna zabawa pobudzająca zmysły.

 

12345678910111213

Jesteśmy bezpieczni - Tydzień III w oddziale przedszkolnym (2)

W trzecim tygodniu września rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim o bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Poznawaliśmy i przypominaliśmy sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Poznawaliśmy wybrane znaki drogowe: ostrzegawcze, informacyjne, nakazu i zakazu, określaliśmy ich znaczenie, podawaliśmy ich kolor oraz kształt. Wykonywaliśmy dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Podczas zabaw językowych poznaliśmy obraz graficzny głoski „o” – literę „o, O”, podawaliśmy wyrazy rozpoczynające się głoską "o", dzieliliśmy słowa na sylaby, składaliśmy sylaby w wyrazy. Wykonywaliśmy ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchaliśmy wierszy i opowiadań. Nauczyliśmy się piosenki „Płotek” oraz uczestniczyliśmy w zabawach muzycznych i ruchowych.

Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, a także rozpoczęliśmy przygodę z kodowaniem. Poprzez udział w zajęciach z kodowania dzieci rozwijają umiejętności logicznego myślenia, kształtują wyobraźnię przestrzenią oraz wprowadzane są w świat cyfrowy.

IMG 20200914 094540  IMG 20200914 104615   IMG 20200914 104636 IMG 20200916 101856 
 IMG 20200916 101943  IMG 20200916 102322  IMG 20200916 102640  IMG 20200916 103617
 IMG 20200916 104259  IMG 20200916 110329  IMG 20200916 121607  IMG 20200916 121855
 IMG 20200917 094155  IMG 20200917 104515  IMG 20200918 094337  IMG 20200918 095650
IMG 20200918 100531 IMG 20200918 101803 IMG 20200918 105544 IMG 20200918 110828
IMG 20200921 085418 IMG 20200921 100933 IMG 20200921 123633 IMG 20200922 095250
IMG 20200922 095340 IMG 20200922 100517 IMG 20200922 110449 IMG 20200922 124248

1.12.2019 Konkurs Recytatorski Ciuchcia

1 W niedzielne popołudnie 1 grudnia uczennica oddziału przedszkolnego wzięła udział w konkursie recytatorskim CIUCHCIA, który miał miejsce w ROK-u. Zuzia wzorowo zaprezentowała się na scenie i otrzymała tytuł Recytatora Roku. Gratulacje!

 

Nowy rok szkolny 2020/2021 - Tydzień I oraz II w oddziale przedszkolnym (2)

Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem pamiątek i emocji, witamy w nowym roku szkolnym. Dla niektórych z nas, będzie to już drugi rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W tym roku w naszej grupie pojawiła się dwójka nowych przedszkolaków, dlatego w tym tygodniu, przypominaliśmy sobie, co oznacza koleżeńskość i na czym polega oraz jak pomóc koleżankom i kolegom w nowych sytuacjach. Wspólnie przypominaliśmy sobie, na czym polegają przedszkolne zasady i stworzyliśmy „Kodeks przedszkolaka”. Dowiedzieliśmy się, co to takiego portret. Wykonaliśmy też własny autoportret. Ćwiczyliśmy szybkie ustawienia w kole, w szeregu i w rzędzie. Podczas zabaw dzieci określały położenie przedmiotów z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, stosowały określenia: na, pod, obok, z prawej/z lewej strony, za itp. Dzieliły słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania lub tupania.
Przedszkolaki szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układały rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyły nowe układy według określonego kodu. Dzieci poznały piosenkę „Planeta dzieci” oraz uczestniczyły w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych do piosenki.

 

IMG 20200902 083015  IMG 20200902 083025  IMG 20200902 083040  IMG 20200902 083314 
 IMG 20200902 083742  IMG 20200902 083901  IMG 20200904 103723  IMG 20200904 103748
 IMG 20200904 110012  IMG 20200904 110126  IMG 20200904 110138  IMG 20200908 101556
 IMG 20200908 102748  IMG 20200909 081948  IMG 20200916 124728