ZAPRASZAMY DO NASZEGO PRZEDSZKOLA

Zapewniamy dzieciom opiekę w atmosferze życzliwości, akceptacji, szacunku, bezpieczeństwa. Nasze przedszkole to miejsce bezpieczne i przyjazne każdemu dziecku. Czekamy na Ciebie!!!

Tydzień XIX i XX. Sport to zdrowie. Dbam o zdrowie

Przez cały miniony tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą sprawności fizycznej. Wiemy, że jest ona niezbędna dla zachowania zdrowia każdego człowieka. Sprawność fizyczna przyczynia się również do naszego dobrego samopoczucia. Dzieci zachęcają wszystkich do zabaw ruchowych, szczególnie tych związanych z zimową porą. Dzieci wiedzą, gdzie można bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie. Przedszkolaki badały śnieg i potrafią już określić, czy można z niego ulepić bałwana, czy jednak jest zbyt sypki. W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – n. Potrafimy globalnie odczytać wyraz nos. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską n, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Nasze zmysły pobudziła piosenka „Zimowa poleczka”. Ponadto poznaliśmy nieco historię igrzysk olimpijskich oraz gatunki dyscyplin sportowych charakterystycznych dla aktualnej pory roku – zimy. Przypomnieliśmy sobie, jak należy dbać o swoje zdrowie zimą. Pamiętaliśmy o ciepłych strojach oraz ubraniach dla ludzi aktywnych. Dużo czasu poświęciliśmy piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozpoznawaliśmy, co jest zdrowe, a co niekorzystnie wpływa na nasze organizmy. Rozpoznawaliśmy głoskę s poprzez ćwiczenia słuchowe, utrwalaliśmy liczby od 1 do 5; poznaliśmy liczbę 6, przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy przedmioty.

Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli. Puzzle ćwiczą pamięć, pomagają w matematyce, rozwijają sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną i uczą pracy w zespole.

Tydzień XVII. Płynie czas

Za nami trzeci tydzień Nowego Roku, w którym poznaliśmy noworoczne postanowienia. Podawaliśmy nazwy pór roku i odczytywaliśmy je globalnie. Ułożyliśmy karuzelę miesięcy, starliśmy się zapamiętać po kolei następujące po sobie nazwy miesięcy. Z dniami tygodnia było łatwiej – pomógł nam wiersz „Jak biedronka zgubiła kropki” W. Chotomskiej. Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich.  Upływający czas mierzymy za pomocą zegarów – poznaliśmy różne ich rodzaje. Potrafimy już globalnie odczytać wyraz zegar. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską z, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). Nasze zmysły pobudziła piosenka „Tęgi mróz”, której bardzo szybko nauczyliśmy się, akcentując metrum.

b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_10.jpg

Tydzień XVIII. Młodsi i starsi

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich. Dzieci szukały odpowiedzi na pytania: Dlaczego babcia i dziadek są ważnymi osobami w życiu dziecka?; Kim są dla was babcia i dziadek?; Gdzie jest ich miejsce w drzewie genealogicznym?; Skąd wiemy, że dziadkowie też byli małymi dziećmi?; W co można bawić się z babcią i dziadkiem?; Co robicie najczęściej, będąc z babcią lub dziadkiem?; Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?; Dlaczego szacunek dla osób starszych, w tym dla babci i dziadka, jest taki ważny? W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – b. Potrafimy globalnie odczytać wyraz but. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską b, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, koloru, wielkości, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Nasze zmysły pobudziły również piosenki „Cza-cza dla babci” i „Piosenka dla dziadka, który się nie śpieszy”. Bardzo szybko się ich nauczyliśmy, akcentując metrum. Robiliśmy prezenty dla naszych babć i dziadków.

Ponadto zrealizowaliśmy kolejne zdanie w ramach  projektu „Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa” - zorganizowaliśmy konkurs plastyczny „Najciekawsza przygoda Koziołka Matołka”.

b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_10.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_11.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_12.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_13.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_14.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_15.jpg