Tydzień X. Mój dom Polska

W minionym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o miłości do ojczyzny. Dzieci poznały historię powstania państwa oraz jego pierwszego władcę – Mieszka I. Wysłuchały legendy o białym orle. Przypominaliśmy sobie, jak wyglądają symbole narodowe: godło, hymn, flaga oraz jak należy się zachować podczas słuchania Hymnu narodowego. Przyglądaliśmy się Warszawie, jej zabytkom oraz słuchaliśmy informacji o sławnych Polakach. Obejrzeliśmy obraz Jana Matejki. Improwizowaliśmy ruchem do mazurka Fryderyka Chopina. Śpiewaliśmy piosenkę o Polsce oraz przeprowadziliśmy eksperyment, w którym zmieszały się barwy ojczyste. Czytaliśmy globalnie wyrazy: godło, flaga, Polska. Przeliczaliśmy, dodawaliśmy i odejmowaliśmy oraz graliśmy w gry dydaktyczne. Ponadto wzięliśmy udział w akcji "Szkoła do hymnu".

1 1 1 1 1 1 1 1 1

Tydzień IX. Nasza mała ojczyzna

W minionym tygodniu rozmawialiśmy o miłości do ojczyzny w kontekście lokalnym – naszej miejscowości i regionu. Omawialiśmy sposoby budowania domów, porównywaliśmy domy dawniej i dziś. Przypominaliśmy sobie adresy oraz zasady podawania ich obcym osobom. Rozmawialiśmy na temat lokalnych urzędów oraz miejsc użyteczności publicznej. Dzieci poznały kilka strojów i tańców ludowych z różnych regionów Polski. Dzieci poznały głoskę d. Wyszukiwały ją w podanych wyrazach. Czytały globalnie wyraz "dom" . Przeliczały elementy, dodawały je i odejmowały. Grały w gry dydaktyczne. Bawiły się przy melodii walczyka, poleczki i krakowiaka. Nauczyliśmy się śląskich zabaw i tańców: „Miotlarz” i „Koziorajka”. Przedszkolaki wykonały prace plastyczne: „Nadzwyczajny dom” i „Strój ludowy mojego reginu”.

Ponadto, rozpoczęliśmy przygodę z Łowcam Wyrazów - polisensoryczną pomocą do nauki czytania, ortografii i treningu logopedycznego.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

Tydzień VII. Koszyk Pani Jesieni

W tym tygodniu rozmawialiśmy o pracowitości, w tym pracowitości zwierząt, np. mrówek. Poznawaliśmy cechy różnych warzyw i owoców – ich smak, zapach, kolor, zastosowanie. Dowiedzieliśmy się też, jak są zbudowane niektóre owoce oraz grzyby. Obserwowaliśmy przyrodę w ogrodzie przedszkolnym, zbieraliśmy liście, żołędzie. Dzieci poznały głoskę t. Wyszukiwały ją w podanych wyrazach i nazwach przedmiotów. Czytały globalnie wyraz tata. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-, 2-elementowe i większe. Przedszkolaki grały w gry dydaktyczne, śpiewały piosenkę „W deszczu”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych, grały na instrumentach muzycznych.
Ponadto przystąpiliśmy do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Idź ty lepiej Koziołeczku, szukać swego Pacanowa”. Raz w miesiącu będziemy realizować zadania wyznaczone przez organizatorów projektu.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Tydzień VIII. Skarby jesieni

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat pracowitości. Skoncentrowaliśmy na przygotowaniach człowieka do zimy – sposobach przetwarzania i przechowywania owoców, warzyw, grzybów i innych darów jesieni. Dzieci poznały pracę pszczelarza. Szukały w najbliższym otoczeniu postaci oraz bohaterów opowiadań charakteryzujących się pracowitością.
Wspólnie obserwowaliśmy przyrodę w ogrodzie przedszkolnym. Przedszkolaki poznały głoskę i. Czytały globalnie wyraz igła. Przeliczały elementy w zbiorach, dodawały je i odejmowały. Poznały liczbę 2. Wspólnie graliśmy w gry dydaktyczne, słuchaliśmy utworu „Czardasz” Vittorio Monti’ego. Dzieci wykonały prace plastyczne: „Jesienne leśnodinozaury” i „Skarby jesieni - gruszka”.
Przystąpiliśmy do projektu czytelniczego "Mała książka - wielki człowiek” realizowany przez Instytut Książki oraz wykonaliśmy drugie zadanie w projekcie edukacyjnym "Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa" - plakat zachęcający do odwiedzin w Centrum Bajki w Pacanowie.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Tydzień VI. Jesienna przyroda

W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o pięknie przyrody. Tym razem uwagę skierowaliśmy na zwierzęta. Poznawaliśmy ich gatunki, cechy charakterystyczne, warunki życia, rodzaje pokarmu, którym się żywią. Ponadto rozmawialiśmy na temat tego, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy i dlaczego niektórym z nich zimą zmienia się kolor i gęstość sierści. Poznawaliśmy gatunki ptaków, które odlatują z Polski na zimę. Przedszkolaki poznały głoskę l oraz cyfrę 1. Przeliczały elementy w zbiorach i odnajdywały zbiory 1-elementowe. Dzieci śpiewały piosenkę „Malowała jesień”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych do piosenki, grały na wybranych instrumentach muzycznych. Wykonały prace plastyczne: „Odloty ptaków”, „Jesienna wiewiórka”.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15