W tym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy na temat bezpieczeństwa. Dzieci uczyły się, jak być asertywnym w różnych sytuacjach – w kontaktach ze znajomymi i nieznajomymi. Poznawały instytucje, które zajmują się udzielaniem pomocy – pogotowie, policję, straż pożarną. Uczyły się numerów alarmowych i prawidłowego sposobu wzywania pomocy. Dzieci dowiedziały się, że w takich sytuacjach niezwykle ważna jest znajomość własnego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania, ale nie można tych informacji przekazywać każdej napotkanej osobie. Poznaliśmy głoskę a.
Podczas zabaw dzieci przypominały wygląd i nazwy figur geometrycznych, układały z nich rytmy, które następnie odtwarzały za pomocą ruchu. Przedszkolaki śpiewały piosenkę o bezpieczeństwie i tańczyły walczyka.
Podczas eksperymentu wspólnie podziwialiśmy kolorowy wulkan – reakcję chemiczną. Ponadto obchodziliśmy Dzień chłopaka, Światowy Dzień Uśmiechu oraz Europejski Dzień Języków Obcych.
W tym tygodniu podziwialiśmy piękno przyrody. Ustaliliśmy, że każdy z nas może inaczej odbierać piękno, a to, co podoba się jednej osobie, niekoniecznie musi podobać się innej. Poznawaliśmy elementy ekosystemów lasu i parku. Uwagę skierowaliśmy na gatunki drzew – rozpoznawaliśmy ich liście i owoce. Dzieci dowiedziały się, dlaczego liście zmieniają kolor i co to jest chlorofil. Przedszkolaki poznały głoskę m. Podczas zabaw wyszukiwały głoskę w podanych słowach. Przeliczały elementy w zbiorach. Dzieci utrwaliły jesienne kolory i zakodowały jesienne drzewo z kolorowych kubeczków. Śpiewały piosenkę „Malowała jesień”. Uczestniczyły w zabawach muzycznych i ruchowych, grały na wybranych instrumentach. Ponadto wykonały pracę plastyczną „Jesienne drzewa” oraz malowały farbami na folii. Była to świetna zabawa pobudzająca zmysły.
Pełni wakacyjnych wrażeń, z olbrzymim bagażem pamiątek i emocji, witamy w nowym roku szkolnym. Dla niektórych z nas, będzie to już drugi rok wspólnych zabaw i czasu spędzonego razem. W tym roku w naszej grupie pojawiła się dwójka nowych przedszkolaków, dlatego w tym tygodniu, przypominaliśmy sobie, co oznacza koleżeńskość i na czym polega oraz jak pomóc koleżankom i kolegom w nowych sytuacjach. Wspólnie przypominaliśmy sobie, na czym polegają przedszkolne zasady i stworzyliśmy „Kodeks przedszkolaka”. Dowiedzieliśmy się, co to takiego portret. Wykonaliśmy też własny autoportret. Ćwiczyliśmy szybkie ustawienia w kole, w szeregu i w rzędzie. Podczas zabaw dzieci określały położenie przedmiotów z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia drugiej osoby, stosowały określenia: na, pod, obok, z prawej/z lewej strony, za itp. Dzieliły słowa i wyrazy na sylaby za pomocą klaskania lub tupania.
Przedszkolaki szukały wyrazów i słów zaczynających się podaną głoską. Układały rytmy, ciągi obrazków, przedmiotów, a następnie tworzyły nowe układy według określonego kodu. Dzieci poznały piosenkę „Planeta dzieci” oraz uczestniczyły w zabawach muzycznych i muzyczno-ruchowych do piosenki.
W trzecim tygodniu września rozmawialiśmy o bezpieczeństwie, w tym przede wszystkim o bezpieczeństwie pieszych i innych użytkowników ruchu drogowego. Poznawaliśmy i przypominaliśmy sobie podstawowe zasady ruchu drogowego, zachowania się podczas przechodzenia na drugą stronę ulicy, zachowania się podczas jazdy rowerem, samochodem itp. Poznawaliśmy wybrane znaki drogowe: ostrzegawcze, informacyjne, nakazu i zakazu, określaliśmy ich znaczenie, podawaliśmy ich kolor oraz kształt. Wykonywaliśmy dużo ćwiczeń z użyciem kolorowych figur geometrycznych. Podczas zabaw językowych poznaliśmy obraz graficzny głoski „o” – literę „o, O”, podawaliśmy wyrazy rozpoczynające się głoską "o", dzieliliśmy słowa na sylaby, składaliśmy sylaby w wyrazy. Wykonywaliśmy ćwiczenia usprawniające aparat mowy, słuchaliśmy wierszy i opowiadań. Nauczyliśmy się piosenki „Płotek” oraz uczestniczyliśmy w zabawach muzycznych i ruchowych.
Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki, Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka, a także rozpoczęliśmy przygodę z kodowaniem. Poprzez udział w zajęciach z kodowania dzieci rozwijają umiejętności logicznego myślenia, kształtują wyobraźnię przestrzenią oraz wprowadzane są w świat cyfrowy.