Nadanie Sztandaru Szkoły

Przejdź do galerii

Jubileusz Szkoły

100 lat Szkoły Podstawowej w Smolicach

Przejdź do galerii

Kontakt

Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl

Szczegóły

Nasz Patron

Aleksander Kamiński

Krótka biografia

Dzień marchewki

W trosce o zdrowie naszych uczniów zorganizowaliśmy Dzień Marchewki. Celem tego dnia było promowanie zdrowego stylu życia, uświadamianie dzieciom znaczenia spożywania warzyw dla zdrowia. Wśród społeczności szkolnej królował oczywiście kolor pomarańczowy. Dzieci od samego rana świętowały, poznawały zdrowotne walory tego niezwykłego warzywa. Warzywo to jest znane i uprawiane na całym świecie. Najwięcej witamin dostarcza spożywane na surowo, dlatego też w naszym jadłospisie znalazły się tego dnia: marchewkowe surówki. Nie zabrakło przeróżnych prac plastycznych. Ten dzień był bardzo radosny, a przede wszystkim zdrowy i smaczny!

b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_10.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_11.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_12.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_13.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_14.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_15.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_16.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_17.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_18.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_19.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_20.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_21.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_22.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_23.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_24.jpg b_150_100_16777215_00_images_dzien_marchewki_2021_25.jpg

Kolorowe lato

Za nami tydzień, w którym w przedszkolu było bardzo kolorowo – takie bowiem jest lato: mieniące się różnymi barwami. Nauczyliśmy się akceptować nie tylko nasze wybory, lecz także to, że każdy z nas jest inny. Wiemy, że „inność” czasem wynika z choroby, a nie z czyjegoś wyboru. Wiemy, że należy akceptować ludzi bez ręki, niewidomych, na wózku inwalidzkim czy… z alergią na sierść kota! Ludzie są różni i to jest piękne! Poznawaliśmy różne środowiska przyrodnicze. Naszą uwagę skoncentrowaliśmy głównie na łące, ogrodzie, stawie – poznawaliśmy warunki życia, charakterystyczne rośliny i zwierzęta. Podawaliśmy cechy pogody i zjawiska typowe dla lata – od słońca i gorąca, poprzez deszcz, ulewę, burzę po kolorową tęczę. Tym razem liczyliśmy paski pszczołom, dodawaliśmy je, odejmowaliśmy. Z kolei kropki biedronek zaczarowane na biały i czerwony kolor pomagały nam dzielić słowa na głoski. Nasze zmysły pobudziła piosenka „O czym marzy lato. Coraz szybciej czas zmierza ku wakacjom i przedszkolnym pożegnaniom, następne dwa tygodnie będą nam o tym przypominać.

Rodzina, to jest to!

Mama i tata, to wielkie słowa, które są synonimem miłości, dobra, ciepła rodzinnego i  szczęścia. Mama i tata, to także pierwsze słowa każdego dziecka. Rodzice są najważniejszymi osobami w naszym życiu. Należy więc zawsze dbać, troszczyć się i pielęgnować więź między dzieckiem, a rodzicem. W kalendarzu imprez naszej szkoły już na stałe wpisał się Dzień Rodziny, w którym to dzieci wyrażają swoją miłość do rodziców. Tego szczególnego dnia nie zabrakło pięknych słów ukrytych w wierszach i piosenkach płynących prosto z serc dzieci. To wszystko dla Was Drodzy Rodzice, ponieważ wiemy, jak bardzo nas kochacie.

230 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja

Konstytucja 3 maja czyli Ustawa Rządowa z dnia 3 maja - uchwalona 3 maja 1791 roku regulowała ustrój prawny Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Była pierwszą w Europie i drugą na świecie (po konstytucji amerykańskiej z 1787 r.) spisaną konstytucją. Uczniowie poznali na lekcjach historii okoliczności jej powstania oraz zmiany, które wprowadzała w państwie. Klasa VII zrealizowała projekt ,,Święta majowe". prezentacje wykonane przez uczniów klasy VII Huberta, Julki oraz Roksany.

Klasa VI wykonała okolicznościowe ulotki. 

b_150_100_16777215_00_images_3maja2021_damian3maj.png b_150_100_16777215_00_images_3maja2021_patryk2maj.png b_150_100_16777215_00_images_3maja2021_patryk3maj.png b_150_100_16777215_00_images_3maja2021_sandra3maj.png b_150_100_16777215_00_images_3maja2021_wiktor3maj.png

Tydzień XXVI. Tajemnice świata

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o zdobywaniu wiedz. Dzieci poznały wybrane wynalazki i sposoby korzystania z nich. Dowiedziały się, że niektóre wynalazki powstały przez przypadek.W tym tygodniu dzieci poznały głoskę w. Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery. Dzieci dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 7, liczyły w zakresie 7, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych. Układały przedmioty od najmniejszego do największego. Przedszkolaki śpiewały piosenkę „Mali wynalazcy”, uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych. Uczyły się rozróżniać rejestry muzyczne – kiedy ktoś śpiewa nisko, średnio lub wysoko. Podczas zabaw plastyczno-technicznych stworzyły zabawki z dostępnych materiałów, a także prace pt. „Esy – floresy”. Ponadto obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi.

 

Tydzień XXIII. Wielka wyprawa

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywaniu nowych krain. Dzieci dowiedziały się, że można podróżować na wiele sposobów, wykorzystując różne środki transportu. Dowiedziały się także, kto wynalazł samolot, co składa się na ekwipunek podróżnika i jakie jest jego przeznaczenie. W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę r. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odnajdywały w nich litery. Dzieci poznały liczbę 7 – dokładały i odkładały przedmioty tak, żeby było ich 7, liczyły w zakresie 7 oraz porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych. Nauczyły się „Piosenki o podróżach” i uczestniczyły w zabawach muzyczno-tanecznych. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Balon” oraz „Rower”.

Dzień Flagi i Święto Konstytucji 3 Maja

Maj to miesiąc wypełniony ważnymi świętami i rocznicami, jak chyba żaden inny. Pierwszy maja, który tradycyjnie nazywamy „ Świętem Pracy”. Drugi maja  – „ Święto Flagi Państwowej”. Jest to dzień, w którym poznajemy historię naszych barw narodowych. Kolejne święto majowe to rocznica Uchwalenia Konstytucji 3 Maja, poprzez które wspominamy uchwalenie przez naszych rodaków w 1791 roku pierwszej w Europie i drugiej na świecie konstytucji. Uczniowie naszej szkoły nie zapomnieli o żadnym z nich i podczas zajęć plastycznych wykonywali mi.in: medale, chorągiewki, śpiewali hymn narodowy oraz nie zabrakło krótkiego programu słowno-muzycznego przygotowanego przez dzieci dla uczczenia tych wyjątkowych świąt.

Tydzień XXII. Cztery żywioły

Przez cały tydzień kontynuowaliśmy rozmowy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dużo miejsca poświęciliśmy dwóm żywiołom: powietrzu i ogniowi. Dzieci dowiedziały się, że bez powietrza, a w szczególności tlenu, nie byłoby życia, i że ogień jest bardzo groźny, ale też potrzebny i użyteczny. Poznały numer alarmowy: 112, którego należy użyć także wtedy, gdy zauważy się skutek działania żywiołu: pożar, powódź, trąbę powietrzną, osunięcie ziemi itp. Dzieci badały właściwości powietrza. Szukały odpowiedzi na pytania: Czy powietrze widać? Czy powietrze ma zapach? Czy powietrze można złapać? Czy powietrza można dotknąć? Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską wskazaną przez nauczyciela. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski, a chętne dzieci odszukiwały w nich litery. Dzieci dobierały przedmioty według kształtu i koloru. Liczyły w zakresie sześciu i porównywały liczebności zbiorów. Klasyfikowały przedmioty według 2–3 cech. Nauczyły się szacować wagę różnych przedmiotów – określać, czy coś jest lekkie czy ciężkie. Dowiedziały się, jak zbudować najprostszą wagę. Stworzyliśmy prace plastyczno-techniczne pt. „Ognisko” i „Powietrzem malowane”.
Ponadto w naszym przedszkolu obchodziliśmy nietypowe święto Dzień Dinozaura oraz wykonaliśmy kolejne zadania w ramach projektu edukacyjnego „Idź ty lepiej, Koziołeczku, szukać swego Pacanowa” – poznaliśmy zawód kowala oraz wyjaśnialiśmy sens zwrotu „W Pacanowie Kozy kują”.