Nadanie Sztandaru Szkoły

Przejdź do galerii

Jubileusz Szkoły

100 lat Szkoły Podstawowej w Smolicach

Przejdź do galerii

Kontakt

Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com

Szczegóły

Nasz Patron

Aleksander Kamiński

Krótka biografia

Przekształcenie Szkoły Podstawowej

W imieniu Gminy Zator Burmistrz Zatora działając z upoważnienia Rady Miejskiej w Zatorze na podstawie art. 89 ust. 1 i ust. 9, art. 95 ust. 2, w zw. z art. 29 ust.1 pkt. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910, ze zm.)  oraz Uchwały NR XXXI/181/21 Rady Miejskiej w Zatorze z dnia 23 lutego 2021 r. w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej im. Aleksandra Kamińskiego w Smolicach, zawiadamia o zamiarze przekształcenia Szkoły Podstawowej im. Aleksandra Kamińskiego w Smolicach z dniem 31 sierpnia 2023 r.

 

Zgodnie z przyjętą uchwałą intencyjną przekształcenie szkoły będzie polegało na:

1. Przekształceniu z dniem 31 sierpnia 2023 roku Szkoły Podstawowej im. Aleksandra Kamińskiego w Smolicach o strukturze klas I-VIII z oddziałem przedszkolnym  w Szkołę Podstawową im. Aleksandra Kamińskiego w Smolicach o strukturze klas I-III z oddziałem przedszkolnym.

2. W związku z powyższym od roku szkolnego 2021/2022 nie prowadzi się naboru do klas IV-VIII. Jednocześnie uczniom, dla których nabór wyłączono, zapewnia się możliwość kontynuowania nauki od 1 września 2021 roku w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Podolszu.  

3. Uczniom obecnych klas VI-VII zapewnia się możliwość kontynuowania nauki do momentu ukończenia procesu kształcenia w Szkole Podstawowej im. Aleksandra Kamińskiego w Smolicach.

Szczegółowe uzasadnienie planowanych działań znajduje się na stronie internetowej www.zator.pl oraz w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Zatorze.

Tydzień XIX i XX. Sport to zdrowie. Dbam o zdrowie

Przez cały miniony tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą sprawności fizycznej. Wiemy, że jest ona niezbędna dla zachowania zdrowia każdego człowieka. Sprawność fizyczna przyczynia się również do naszego dobrego samopoczucia. Dzieci zachęcają wszystkich do zabaw ruchowych, szczególnie tych związanych z zimową porą. Dzieci wiedzą, gdzie można bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie. Przedszkolaki badały śnieg i potrafią już określić, czy można z niego ulepić bałwana, czy jednak jest zbyt sypki. W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – n. Potrafimy globalnie odczytać wyraz nos. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską n, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Nasze zmysły pobudziła piosenka „Zimowa poleczka”. Ponadto poznaliśmy nieco historię igrzysk olimpijskich oraz gatunki dyscyplin sportowych charakterystycznych dla aktualnej pory roku – zimy. Przypomnieliśmy sobie, jak należy dbać o swoje zdrowie zimą. Pamiętaliśmy o ciepłych strojach oraz ubraniach dla ludzi aktywnych. Dużo czasu poświęciliśmy piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozpoznawaliśmy, co jest zdrowe, a co niekorzystnie wpływa na nasze organizmy. Rozpoznawaliśmy głoskę s poprzez ćwiczenia słuchowe, utrwalaliśmy liczby od 1 do 5; poznaliśmy liczbę 6, przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy przedmioty.

Ponadto obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli. Puzzle ćwiczą pamięć, pomagają w matematyce, rozwijają sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną i uczą pracy w zespole.

Tydzień XVIII. Młodsi i starsi

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich. Dzieci szukały odpowiedzi na pytania: Dlaczego babcia i dziadek są ważnymi osobami w życiu dziecka?; Kim są dla was babcia i dziadek?; Gdzie jest ich miejsce w drzewie genealogicznym?; Skąd wiemy, że dziadkowie też byli małymi dziećmi?; W co można bawić się z babcią i dziadkiem?; Co robicie najczęściej, będąc z babcią lub dziadkiem?; Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?; Dlaczego szacunek dla osób starszych, w tym dla babci i dziadka, jest taki ważny? W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – b. Potrafimy globalnie odczytać wyraz but. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską b, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, koloru, wielkości, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów. Nasze zmysły pobudziły również piosenki „Cza-cza dla babci” i „Piosenka dla dziadka, który się nie śpieszy”. Bardzo szybko się ich nauczyliśmy, akcentując metrum. Robiliśmy prezenty dla naszych babć i dziadków.

Ponadto zrealizowaliśmy kolejne zdanie w ramach  projektu „Idź ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa” - zorganizowaliśmy konkurs plastyczny „Najciekawsza przygoda Koziołka Matołka”.

b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_10.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_11.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_12.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_13.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_14.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xviii_15.jpg

Pantomima w klasie II - Kot w butach

Tematem przewodnim minionego tygodnia był  Świat filmu. Poznaliśmy historię kina, mistrzów pantomimy , gatunki filmowe oraz osoby pracujące na planie. Klasa przygotowała krótkie przedstawienie oparte na scenariuszu pantomimy ,,Kot w butach”. Uczniowie zaprosili koleżanki i kolegów z młodszych klas. Występ bardzo się podobał. Publiczność nagrodziła młodych aktorów brawami.

Tydzień XVII. Płynie czas

Za nami trzeci tydzień Nowego Roku, w którym poznaliśmy noworoczne postanowienia. Podawaliśmy nazwy pór roku i odczytywaliśmy je globalnie. Ułożyliśmy karuzelę miesięcy, starliśmy się zapamiętać po kolei następujące po sobie nazwy miesięcy. Z dniami tygodnia było łatwiej – pomógł nam wiersz „Jak biedronka zgubiła kropki” W. Chotomskiej. Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich.  Upływający czas mierzymy za pomocą zegarów – poznaliśmy różne ich rodzaje. Potrafimy już globalnie odczytać wyraz zegar. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską z, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach). Nasze zmysły pobudziła piosenka „Tęgi mróz”, której bardzo szybko nauczyliśmy się, akcentując metrum.

b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_xvii_10.jpg

10.02.2021 Wywiad z lokalnym sportowcem

Zdalne lekcje wychowania fizycznego nie muszą być takie nudne. Po „ Klasowym Plebiscycie Na Najlepszego Sportowca Roku 2020” zrodził się pomysł, po odczytaniu jednej z prac ucznia, na zaproszenie lokalnego sportowca, który odpowie na kilka pytań naszych ciekawskich uczniów.

10.02.2021 pan Sylwester Kisiel został zbombardowany pytaniami od uczniów klas 4, 6, 7, ale jak na sportowca przystało poradził sobie wyśmienicie zaspokajając naszych ciekawskich.

Dowiedzieliśmy się, że:

- każdy wiek jest odpowiedni na rozpoczęcie przygody ze sportem,

- zdrowe jedzenie i picie wody wpływa na lepszą formę do ćwiczeń,

- systematyczna aktywność fizyczna wpływa na nasze zdrowie i lepsze samopoczucie,

- ćwiczenia przy muzyce upływają przyjemniej,

- należy zachować zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania ćwiczeń,

- rozgrzewka jest konieczna przed treningiem,

- nie zawsze ma się ochotę na ćwiczenia, ale 3-4x w tygodniu należy ćwiczyć,

- dawniej szkoły nie miały, aż tylu piłek, materacy, ani sali gimnastycznej do ćwiczeń w szkole.

Pan Sylwester pochwalił się swoimi osiągnięciami w maratonach i przemierzonych kilometrach, czym zrobił na nas wielkie wrażenie. Na sam koniec pokazał, że ćwiczenia nie klasyfikuje się na te "dla dziewczyn" czy "dla chłopców" oraz nie zależą od wieku i zaprezentował, jak świetnie mu idzie kręcenie hula-hop. Serdecznie dziękujemy za gościnne odwiedziny na naszym zdalnym wf-ie smile

b_150_100_16777215_00_images_wywiad_sportowiec_2021_1.png b_150_100_16777215_00_images_wywiad_sportowiec_2021_2.png b_150_100_16777215_00_images_wywiad_sportowiec_2021_3.png b_150_100_16777215_00_images_wywiad_sportowiec_2021_4.png b_150_100_16777215_00_images_wywiad_sportowiec_2021_5.png b_150_100_16777215_00_images_wywiad_sportowiec_2021_6.png

Dzień świętego Walentego

Walentynki to święto zakochanych i zaprzyjaźnionych. To ciekawy sposób na rozgrzanie serc w czasie zimy i wzmocnienie przyjaźni. Tego dnia ludzie wysyłają do bliskich „walentynkę” – wiersz, podziękowanie albo wyznanie miłosne. Niekiedy obdarzają się upominkami. Już od samego rana uczniowie naszej szkoły wrzucali swoje kartki walentynkowe do specjalnej skrzyneczki. Od samego rana wszystkim mocniej biły serca, gdyż z niecierpliwością czekali na walentynkową pocztę. Miłość unosiła się w powietrzu.