Nadanie Sztandaru Szkoły

Przejdź do galerii

Jubileusz Szkoły

100 lat Szkoły Podstawowej w Smolicach

Przejdź do galerii

Kontakt

Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl

Szczegóły

Nasz Patron

Aleksander Kamiński

Krótka biografia

158 rocznica wybuchu Powstania Styczniowego

22 stycznia 1863 roku, młodzi polscy patrioci zagrożeni „branką” do carskiego wojska, chwycili za broń. Ich sprzeciw wobec nasilającego się terroru rosyjskiego stał się detonatorem powstania styczniowego, które – pomimo militarnej przewagi wojsk carskich – trwało do wiosny 1864 roku. Uczniowie klasy VII na lekcji historii poznali przebieg tego wydarzenia oraz wykonali okolicznościowe plakaty.

b_150_100_16777215_00_images_powstanie_styczniowe_2021_1.png b_150_100_16777215_00_images_powstanie_styczniowe_2021_2.png b_150_100_16777215_00_images_powstanie_styczniowe_2021_3.png b_150_100_16777215_00_images_powstanie_styczniowe_2021_4.png

Dzień Babci i Dziadka

"Babciu! Dziadku! Chociaż dziś Was tu z nami nie ma, my o Was pamiętamy i niespodziankę przesyłamy!"

To dla Was przygotowaliśmy część artystyczną. Słowa piosenki (sł./muz. Sylwester Bernaciak) – „W świecie zwyczajnych ludzkich spraw, każdy gdzieś pędzi każdy gna. Tam niezwykłą wartość w sobie ma Babcia z Dziadkiem, a ja kocham ich co dnia” – niech goszczą u Was każdego dnia.

Usiądźcie wygodnie, zapraszamy na przedstawienie pełne uśmiechu i radości.

Tydzień XV. Świąteczne przygotowania

Tydzień, który właśnie minął, poświęciliśmy tematyce przygotowań świątecznych, nie tylko w zakresie porządków domowych, lecz także jako okazji do budowania współpracy między członkami rodziny czy grupy przedszkolnej. Zaczęliśmy, jak nakazuje tradycja świąteczna, od pierwszej gwiazdki – mówiliśmy o własnych marzeniach, potrzebach. Nie zapomnieliśmy o zwyczaju składania sobie życzeń. Nie omieszkaliśmy wspomnieć, że dzisiaj coraz częściej przekazujemy je drogą elektroniczną poprzez portale społecznościowe czy e-maile. Poznawaliśmy także zwyczaje i tradycje świąteczne w innych krajach. Wiemy, że trudno byłoby stworzyć świąteczną atmosferę bez pięknych polskich kolęd i pastorałek oraz zwyczaju rodzinnego kolędowania. Rozpoznawaliśmy różne głoski poprzez ćwiczenia słuchowe. Utrwalaliśmy liczby od 1 do 5, mierzyliśmy długości różnymi miarkami.

b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_tydzienxv_10.jpg

Tydzień XIV. Coraz zimniej

To był mocno energetyczny tydzień, ponieważ niemal każdego dnia pojawiało się słowo energia. Zmieniające się warunki pogodowe spowodowały, że troszczyliśmy się o to, by wszystkim było ciepło, miło i przyjemnie podczas długich, chłodnych wieczorów. Przypominaliśmy sobie o ciepłych ubraniach, poznawaliśmy materiały, z jakich są wykonane i określaliśmy ich cechy. Dowiedzieliśmy się, skąd i w jaki sposób bierze się w naszych domach prąd. Poznawaliśmy odnawialne źródła energii. Rozwiązywaliśmy zagadki o urządzeniach elektrycznych. Przypominaliśmy, jak nasze prababcie dawały sobie radę z praniem bez użycia prądu. Sprawdzaliśmy, czy nasze powietrze jest zanieczyszczone i jaki wpływ na kondycję planety ma globalne ocieplenie, a także jakie znaczenie dla powietrza ma proces spalania różnych substancji, w tym węgla. Potrafimy już rozpoznać wyraz wagony oraz trudną głoskę y poprzez tworzenie liczby mnogiej niektórych rzeczowników. Poznaliśmy liczbę 5 i mierzyliśmy długości stopą, dłonią, palcem. Śpiewaliśmy piosenkę „Fabryka Świętego Mikołaja”, akcentowaliśmy metrum poprzez liczenie muzyki „na raz”. Wykonywaliśmy prace plastyczne, które można podziwiać na wystawie.

b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_1.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_2.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_3.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_4.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_5.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_6.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_7.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_8.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_9.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_10.jpg b_150_100_16777215_00_images_przedszkole_XII2020_11.jpg

Tydzień XIII. Nadchodzi zima

W minionym tygodniu rozpoczęliśmy poznawanie nowej wartości – troskliwości. Omawialiśmy ją w kontekście opieki nad zwierzętami, dbania o ich los (szczególnie ptaków) w związku z nadchodzącą porą roku – zimą. Byliśmy pochłonięci słuchaniem opowiadań, rozwiązywaniem zagadek o zwierzętach. Zauważyliśmy, że pogoda naprawdę im nie sprzyja i nie ułatwia życia – brak domu, pokarmu. Deszcze, wiatr, czasem mróz, zimne i ciemne już dni – to oznaki zbliżającej się wielkimi krokami zimy. Nie lada wyzwaniem okazało się poszukiwanie w pamięci nazw zwierząt rozpoczynających się na głoskę k, ale za to czytanie globalne wyrazu kot było proste i nie wymagało od nas większego wysiłku. Podobnie rzecz się miała z cyfrą 4 – wiemy doskonale, że wśród wielu zwierząt czworonożnych, to właśnie kot spada na 4 łapy. Przy okazji mierzyliśmy długość stopami, krokami, patykiem, sznurkiem. Bawiliśmy się  przy melodii Mozarta, tłumaczonej jako bułka, chleb z masłem – „Das Butterbrot”. Słuchanie opowiadania o kamizelce wróbelka Elemelka sprowokowało do myślenia o bezpieczeństwie, ponieważ ta część garderoby, niekoniecznie zimowa, chroni człowieka nie tylko przed zimnem, lecz również w podróży (np. rowerem), w wodzie i w takich rejonach świata, gdzie pokój nie jest wartością najwyżej cenioną.
Ponadto w naszym przedszkolu odbyła się zabawa andrzejkowa! Mieliśmy okazję wspólnie bawić się przy znanych dziecięcych utworach muzycznych oraz brać udział we wróżbach i różnych konkurencjach.