Kontakt
Szkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółySzkoła Podstawowa im. Aleksandra Kamińskiego Smolice, ul. Edukacyjna 3, 32-640 Zator woj. małopolskie tel. 33 8412207 smolice.edu@gmail.com sekretariat@spsmolice.edu.pl
SzczegółyTo był mocno energetyczny tydzień, ponieważ niemal każdego dnia pojawiało się słowo energia. Zmieniające się warunki pogodowe spowodowały, że troszczyliśmy się o to, by wszystkim było ciepło, miło i przyjemnie podczas długich, chłodnych wieczorów. Przypominaliśmy sobie o ciepłych ubraniach, poznawaliśmy materiały, z jakich są wykonane i określaliśmy ich cechy. Dowiedzieliśmy się, skąd i w jaki sposób bierze się w naszych domach prąd. Poznawaliśmy odnawialne źródła energii. Rozwiązywaliśmy zagadki o urządzeniach elektrycznych. Przypominaliśmy, jak nasze prababcie dawały sobie radę z praniem bez użycia prądu. Sprawdzaliśmy, czy nasze powietrze jest zanieczyszczone i jaki wpływ na kondycję planety ma globalne ocieplenie, a także jakie znaczenie dla powietrza ma proces spalania różnych substancji, w tym węgla. Potrafimy już rozpoznać wyraz wagony oraz trudną głoskę y poprzez tworzenie liczby mnogiej niektórych rzeczowników. Poznaliśmy liczbę 5 i mierzyliśmy długości stopą, dłonią, palcem. Śpiewaliśmy piosenkę „Fabryka Świętego Mikołaja”, akcentowaliśmy metrum poprzez liczenie muzyki „na raz”. Wykonywaliśmy prace plastyczne, które można podziwiać na wystawie.
W minionym tygodniu rozpoczęliśmy poznawanie nowej wartości – troskliwości. Omawialiśmy ją w kontekście opieki nad zwierzętami, dbania o ich los (szczególnie ptaków) w związku z nadchodzącą porą roku – zimą. Byliśmy pochłonięci słuchaniem opowiadań, rozwiązywaniem zagadek o zwierzętach. Zauważyliśmy, że pogoda naprawdę im nie sprzyja i nie ułatwia życia – brak domu, pokarmu. Deszcze, wiatr, czasem mróz, zimne i ciemne już dni – to oznaki zbliżającej się wielkimi krokami zimy. Nie lada wyzwaniem okazało się poszukiwanie w pamięci nazw zwierząt rozpoczynających się na głoskę k, ale za to czytanie globalne wyrazu kot było proste i nie wymagało od nas większego wysiłku. Podobnie rzecz się miała z cyfrą 4 – wiemy doskonale, że wśród wielu zwierząt czworonożnych, to właśnie kot spada na 4 łapy. Przy okazji mierzyliśmy długość stopami, krokami, patykiem, sznurkiem. Bawiliśmy się przy melodii Mozarta, tłumaczonej jako bułka, chleb z masłem – „Das Butterbrot”. Słuchanie opowiadania o kamizelce wróbelka Elemelka sprowokowało do myślenia o bezpieczeństwie, ponieważ ta część garderoby, niekoniecznie zimowa, chroni człowieka nie tylko przed zimnem, lecz również w podróży (np. rowerem), w wodzie i w takich rejonach świata, gdzie pokój nie jest wartością najwyżej cenioną.
Ponadto w naszym przedszkolu odbyła się zabawa andrzejkowa! Mieliśmy okazję wspólnie bawić się przy znanych dziecięcych utworach muzycznych oraz brać udział we wróżbach i różnych konkurencjach.
W minionym tygodniu kontynuowaliśmy tematykę hobby, zainteresowań. Traktowaliśmy ją jako impuls do zaciekawienia dzieci światem i rozbudzania w nich chęci poznawczych. Poznaliśmy zainteresowania kolekcjonerskie znanego pisarza Juliana Tuwima. Dowiedzieliśmy się dużo o pszczołach, o wietrze i jego wykorzystaniu w różnych dziedzinach życia człowieka. Sprawdzaliśmy, jak wygląda i czy pachnie powietrze. Czytaliśmy globalnie wyraz ul, szukaliśmy głoski u w wyrazach. Klasyfikowaliśmy obiekty, tworzyliśmy kolekcje, przeliczaliśmy przedmioty, ustawialiśmy je po kolei i numerowaliśmy. Śpiewaliśmy piosenkę „A ja patrzę, a ja słucham”. Bawiliśmy się w echo rytmiczne, przypominaliśmy budowę piosenki: zwrotki i refren. Wykonaliśmy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne. Graliśmy w gry stolikowe i planszowe. Ponadto obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia oraz wykonaliśmy kolejne zadanie w ramach projektu "Idź ty lepiej,Koziołeczku,szukać swego Pacanowa" - stworzyliśmy obrazkowy słownik wyrazów, które można znaleźć w książce o Koziołku, a już są mało lub wcale nie są już używane.
Konkurs "Moje zdrowe śniadanie z rodzicami" z wychowania fizycznego został zrealizowany wśród uczniów klas 4-7 i miał na celu:
1. Pobudzenie i rozwój inwencji twórczej uczestników;
2. Promowanie zdrowego odżywiania – uświadomienie, jak ważne jest jedzenie wartościowych śniadań i posiłków;
3. Wspólne spędzenie czasu z rodzicami/opiekunami podczas przygotowywania posiłku – współpraca i pomoc;
4. Inspirowanie do twórczych działań kulinarnych i w dziedzinie fotografii;
5. Wyrabianie poczucia estetyki;
Oddano 49 głosów i wyłoniono zwycięzcę:
1. miejsce zajęło zdjęcie nr 7 autorstwa Kseni Miłoń
2. miejsce zajęło zdjęcie nr 8 autorstwa Roksany Mazur
3. miejsce zajęło zdjęcie nr9 autorstwa Sandry Mularczyk oraz nr2 autorstwa Leny Mruczek
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy za tak liczny udział w głosowaniu !
Działania edukacyjne minionego tygodnia prowadziły do poznawania sposobów spędzania wolnego czasu. Zapoznaliśmy się z określeniem hobby. Omawialiśmy czynności, których wykonywanie sprawia radość, daje odprężenie i zapewnia relaks, a także dzięki którym dowiadujemy się więcej o otaczającym nas świecie, zdobywamy nowe umiejętności. Poznaliśmy kolejną wartość – pomysłowość. W ciągu całego tygodnia szukaliśmy ciekawych pomysłów i rozwiązań w różnych dziedzinach: kultury, sztuki, sportu itp. Przypominaliśmy zasady korzystania z Internetu przez dzieci oraz właściwego zachowania się w kinie i teatrze. Czytaliśmy globalnie wyraz ekran oraz szukaliśmy głoski e. Ponadto klasyfikowaliśmy obiekty, tworzyliśmy kolekcje, przeliczaliśmy przedmioty. Poznaliśmy liczbę 3, szukaliśmy kolekcji w przyrodzie.
Śpiewaliśmy piosenkę o hobby, bawiliśmy się w echo rytmiczne, przypominaliśmy budowę piosenki: zwrotki i refren. Wykonaliśmy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne. Graliśmy w gry stolikowe i planszowe.